• Dzień Rodziny

,, Rodzina jest w życiu oparciem, czymś co chroni, co daje siłę" (Sophia Loren)

10 czerwca 2022r. w oddziałach przedszkolnych odbył się Dzień Rodziny. Wydarzenie to połączyło dwa święta: Dzień Matki i Dzień Ojca. Podczas wizyty, dzieci prezentowały swoje umiejętności aktorskie, muzyczne, recytatorskie oraz tańce będące wyrazem podziękowania i miłości dla swoich rodziców.

Święto Rodziny zakończyło się wręczeniem własnoręcznie i starannie wykonanych przez dzieci upominków.

Dziękujemy za ten dzień małym aktorom oraz rodzicom za pomoc i zaangażowanie.

• Wielka lekcja WF z siatkówką 2022

Wielka lekcja WF z siatkówką w naszej szkole!!!

W ramach projektu Fundacji Orły Sportu w środę 15 czerwca odbyła się w naszej szkole Wielka Lekcja WF-u z siatkówką. Na widowni, oprócz dyrekcji i nauczycieli oraz szkolnej braci, zasiedli także przybyli goście:

p. Zbigniew Sosnowski – Wicemarszałek Województwa Kujawsko – Pomorskiego

p. Szymon Zalewski – Wójt Gminy Świedziebnia,

p. Piotr Burkwicz – Prezes Ludowego Zespołu Sportowego w Świedziebni

p. Ewa Szymańska – Sekretarz Gminy Świedziebnia

p. Barbara Szefler – Przewodnicząca Rady Rodziców

p. Jerzy Sitkiewicz – Wiceprzewodniczący Rady Gminy

p. Jolanta Mugalska - koordynator finansowy fundacji Orły Sportu

Dużo działo się tego dnia!

Zaczęliśmy od wspólnej zumby poprowadzonej przez p. Lucynę Pawlak. Najwięcej emocji dostarczyła oczywiście oczekiwana, nietypowa lekcja. Uczniowie ćwiczyli naprzemiennie, przez dwie godziny zegarowe, w ośmiu grupach prowadzonych przez zawodniczki klubu UKS Victoria Lubowidz oraz nauczycieli WF. Lekcji towarzyszyły ogromna radość, zadowolenie, chęć do podejmowania kolejnego działania, zaangażowanie, serdeczność i oczywiście zasady fair play. W przerwie, dzięki sponsorom, mogliśmy się posilić i ugasić pragnienie.

Dziękujemy sponsorom:

p. Szymonowi Zalewskiemu,

p. Zbigniewowi Sosnowskiemu,

p. Jerzemu Cieszyńskiemu,

p. Emilii Cieszyńskiej,

państwu Agnieszce i Piotrowi Burkwiczom,

państwu Annie i Pawłowi Hoga,

oraz sponsorowi, który postanowił pozostać anonimowy.

Pan Bejger opowiedział nam o polskich olimpijczykach oraz przybliżył nam kilka faktów i ciekawostek z historii sportu. Po czym reprezentanci klas wzięli udział w quizie historycznym. Następnie odbył się turniej dwójek siatkarskich.

Największym przeżyciem było spotkanie z najbardziej utytułowaną Polską siatkarką - panią Małgorzatą Glinką – Mogentale, która bardzo chętnie podpowiadała i udzielała wskazówek, szczególnie dotyczących wykonania zagrywki. Pani Małgosia opowiedziała nam o sobie, o swojej pasji, pracy oraz chętnie odpowiadała na nasze pytania. Kolejka po autograf nie miała końca.

Zwycięzcy poszczególnych rozgrywek uhonorowani zostali atrakcyjnymi nagrodami, które odebrali z rąk pani dyrektor i naszych gości. Wszyscy uczestnicy imprezy otrzymali pamiątkowe dyplomy i medale. Pamiątkowe zdjęcia długo będą nam przypominać o tym wspaniałym wydarzeniu!

Ministerstwo Sportu i Turystyki

#siatkówka #lekcjaWF #sport #aktywność #MałgorzataGlinka

• Wycieczka do Trójmiasta

A może nad morze?

Dnia 6 czerwca 2022r. uczniowie klas VII a i VIII a wyruszyli na wycieczkę do Trójmiasta.

Wycieczkę rozpoczęliśmy od rejsu statkiem na Westerplatte . Następnie udaliśmy się na pyszny posiłek. Kolejnym punktem naszego wyjazdu był pobyt w rozrywkowym parku „Zoltar” Gdańsk. Podczas zabaw mieliśmy okazję pobyć we wspólnym gronie oraz wcielić się w rolę łucznika i zagrać w laserowy paintball.

Na koniec wybraliśmy się do Akwarium Gdyńskiego, gdzie podziwialiśmy świat morza .

Wycieczka dostarczyła nam wielu pozytywnych emocji oraz dodała sił na nadchodzące, ostatnie dni w roku szkolnym

• X Powiatowy Konkurs Recytatorski Poezji Obcojęzycznej

Dnia 03.06.2022 r. uczniowie klas 4-7 brali udział w X Powiatowym Konkursie Recytatorskim Poezji Obcojęzycznej zorganizowanym przez Szkołę Podstawową w Janowie. Naszą szkołę reprezentowali: Maria Wierzbowska kl. IVa, Julia Więczkowska kl. VI, Nadia Burkwicz kl. VIIa, Dominik Celebucki kl. VIIc.

Zajęliśmy następujące miejsca:

kategoria klasy 7 - 8:

III miejsce Nadia Burkwicz,

kategoria klasy 4 - 6:

II miejsce Julia Więczkowska

VI miejsce Maria Wierzbowska

Gratulacje dla wszystkich uczestników konkursu oraz podziękowania za super zabawę i niezapomniane emocje

• Wycieczka do Torunia

3 czerwca 2022 r. uczniowie klas I-III Szkoły Podstawowej w Świedziebni oraz Szkół Filialnych w Michałkach i Zasadach wybrali się na wycieczkę do Torunia. Przywitała nas piękna pogoda. Wyjechaliśmy rankiem sprzed szkoły. W autokarze śpiewaliśmy i rozmawialiśmy. Pierwszym punktem wycieczki był rejs statkiem po Wiśle,  następnie uczniowie udali się spektakl „Lalki śpiewają” w teatrze Baj Pomorski. Ostatnim punktem wycieczki był spacer po Starówce. Pod koniec dnia wszyscy byliśmy zadowoleni z wyjazdu, chociaż nieco zmęczeni.

• Dzień Dziecka  w SF w Zasadach
          • Dzień Dziecka w SF w Zasadach

Dnia 1.06.2022 r. Dzieci ze Szkoły Filialnej w Zasadach wyjechały do sali zabaw w Rypinie. Kolorowe kulki, dmuchany zamek i inne atrakcje sprawiły mnóstwo radości. Po powrocie z Rypina zjedliśmy pyszne kiełbaski z ogniska. Następnie każda klasa na folii streczowej namalowała farbami wiosenną łąkę.

• Dzień Dziecka w klasach I-III

1 czerwca w klasach 1-3 SP w Świedziebni różnił się od zwyczajnego dnia spędzanego w szkole. Nie było siedzenia w ławkach, podręczników, zeszytów, ani innych "szkolnych" rzeczy. Rozpoczęło się nieciekawie, gdyż z powodu pogody, trzeba było odwołać planowany wyjazd do lasu, jednak nie przeszkodziło to w świętowaniu.

O 8 rano wszyscy zebrali się w sali gimnastycznej, gdzie p. Wicedyrektor przedstawiła "plan działania". Było klasowe kino, planszówki, objadanie się łakociami przekazanymi przez Radę Rodziców i pieczonymi kiełbaskami ufundowanymi przez Koło Łowieckie Sokół, a także tańce i zabawy zarówno na sali, jak i na świeżym powietrzu. Z wizytą przyjechali również Myśliwi z Koła Łowieckiego Sokół, którzy opowiedzieli o lesie, zwierzętach oraz pokazali wiele interesujących rekwizytów, takich jak poroża, kły dzika, a nawet sprzęt, jakim posługują się podczas polowań. To był wspaniały dzień!

• Dzień Dziecka w oddziałach przedszkolnych

Dzieciństwo to czarująca perspektywa, niekończąca się zabawa, radość i doświadczenie. Czas niekończącej się wyobraźni i wielkich podróży.

Dzieci z oddziałów przedszkolnych w dniu swojego święta wybrały się w podróż po pszczelim świecie, w której dowiedziały się wielu ciekawostek dotyczących pszczół i pracy pszczelarza. Z wielkim zainteresowaniem obserwowały pszczoły, a także miały okazję z bliska przyjrzeć się pszczelej królowej. Przedszkolaki próbowały pysznego miodu, a także samodzielnie wykonały przepiękne świece z wosku. Tego dnia również nie zabrakło atrakcji. Były tańce, zabawy i pyszne lody.

Dzień ten upłynął w radosnej atmosferze.

• Dzień Dziecka

DZIEŃ DZIECKA 2022 - fotorelacja cz.1

ORIGAMI

Origami - "składany papier". O sztuce składania papieru pochodzącej z Chin opowiedzieli nam pani Beata Falkowska i pan Łukasz Redlewski. Dzięki ich instrukcjom z kartki papieru wyczarowaliśmy motyle, łódki, żurawie i rybki. Łatwo nie było

DZIEŃ DZIECKA 2022 - fotorelacja cz.2

ROZGRYWKI SPORTOWE

Przygotowane przez pana Artura Kubkowskiego zawody między klasami dostarczyły nam wiele emocjiZ wielkim zaangażowaniem walczyliśmy o kolejne punkty dla naszych drużyn.

DZIEŃ DZIECKA 2022 - fotorelacja cz.3

ZUMBA

Pani Kamila Piekalska przygotowała i poprowadziła dla nas zajęcia taneczne. Nie było łatwo Porządnie się zmęczyliśmy ale i pobawiliśmyNa zakończenie imprezy udało nam się wspólnie zatańczyć belgijkę

DZIEŃ DZIECKA - fotorelacja cz.4

SEANS FILMOWY

Chwilę odpoczynku oraz możliwość zregenerowania sił po intensywnych zajęciach sportowych i tanecznych przyniósł nam seans filmowy.

DZIEŃ DZIECKA 2022 - fotorelacja cz.5

Ostatnim punktem programu było spotkanie na hali sportowej.

Pani Dyrektor złożyła nam życzenia z okazji Dnia Dziecka.

Otrzymaliśmy pamiątkowe dyplomy i certyfikaty.

Na koniec wszyscy zatańczyliśmy belgijkę.

To był dzień pełen wrażeń.

Dziękujemy za moc atrakcji, dziękujemy za słodką niespodziankę!

Jak dobrze być dzieckiem

Już wkrótce obszerna filmowa relacja z tego dnia.

• Wycieczka do Malborka

“W strugach deszczu, ale z czołem podniesionym...”

31.05.2022r. uczniowie klas VI, Va i Vb wyruszyli o poranku do Malborka. Niestety już od poczatku towarzyszyła nam brzydka pogoda i musieliśmy po drodze zmieniać plan wycieczki. Zamiast zabawy w Dinoparku, rozpoczęlismy wyprawę od zwiedzania  z przewodnikami największego Zamku Krzyżackiego w Europie, który przez prawie 150 lat był stolicą państwa zakonnego. Podzieleleni na dwie grupy poznawaliśmy historię zamku.

Po wyczerpującym spacerze pomiędzy strugami deszczu ponownie spróbowaliśmy odwiedzić Dinopark, tym razem skutecznie. Pogoda wyraźnie się poprawiła, a wszyscy uczestnicy wycieczki oddali się zabawom, jakie oferuje to ciekawe miejsce. Każdy mógł wybrać dowolną ilość atrakcji- od spaceru ścieżką edukacyjną wśród dinozaurów, poprzez  seans w kinie 5D, muzeum skamieniałości, karuzele, domek z piernika, chatkę na kurzej łapce, wioskę jaskiniowców, jazdę na dmuchańcach aż po wyczyny w parku linowym. Tu chyba podobało się najbardziej, wszyscy popisali się doskonałą sprawnością, ale bezkonkurencyjny okazał się uczeń klasy 6. Michał Wejerowski.

Wyprawa do malborskiej warowni była wspaniałą i niepowtarzalną lekcją historii, a pobyt w Dinoparku dostarczył mnóstwa rozrywki.

Szybko upłynął również czas w drodze powrotnej do  domu, gdyż, mimo zmęczenia, uczniowie okazali się bardzo radosną  ekipą.

Wkrótce dodamy zdjęcia z wycieczki.