• MIEDZYNARODOWY PROJEKT EDUKACYJNY "KREATYWNE PRACE PLASYCZNE"

Uczniowie z klas I -III w roku szkolnym 2022/2023 uczestniczyli w Międzynarodowym Projekcie Edukacyjnym o nazwie: Kreatywne Prace Plastyczne. Projekt realizowany był od 01.09.2022 r. do 31.05. 2023 r.

Głównymi celami projektu było wspieranie harmonijnego rozwoju dzieci poprzez twórcze działania plastyczne oraz inicjowanie i popularyzowanie kreatywnych zabaw i dziecięcej twórczości plastycznej. Powyższe działania twórcze miały wpływ na rozwój motoryki małej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, integracji sensorycznej, spostrzegania, pamięci, wyobraźni i uwagi oraz wyzwalanie ekspresji twórczej i naturalnej kreatywności. Organizatorzy zachęcali do stosowania w praktyce recyklingu plastycznego i kształtowania postaw proekologicznych. Uczestnictwo w projekcie dało możliwość zmiany stylu edukacji plastycznej z odtwórczej i szablonowej w twórczą, rozwijającą kreatywność i wyobraźnię.

• "Europa i ja" - innowacja pedagogiczna

W roku szkolnym 2022/2023 od października do maja w klasach I a, II a, III a, III b oraz w klasach I i III Szkoły Filialnej w Zasadach była realizowana innowacja pedagogiczna o nazwie „Europa i ja” w ramach Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego o tej samej nazwie, autorstwa Ilony Broniszewskiej.

Celem innowacji było rozbudzanie w młodym pokoleniu zainteresowań związanych z krajami europejskimi, wzbogacanie wiedzy uczniów na temat wybranego państwa.

Uczniowie wybrali się w wirtualną podróż do Włoch, Ukrainy, Danii, Hiszpanii, Anglii, Francji oraz Grecji. Podczas realizacji comiesięcznych zadań uczestnicy innowacji poznali symbole narodowe wybranego państwa, język, sztukę, kulturę, muzykę, kuchnię, przyrodę. Nauczyli się słówek i zabaw, wykonywali prace plastyczne, poznali sławnych Europejczyków.

• RUSZYLIŚMY NA WYCIECZKI...

5 maja uczniowie klas 5 - 7 pojechali na wycieczkę na trasie Rogowo - Biskupin - Gniezno. Pogoda nas nie rozpieszczała, było zimno i wietrznie, na szczęście nie padało.

Zaczęliśmy od Zaurolandii w Rogowie. Na ścieżce edukacyjnej spotkaliśmy wiele dinozaurów. Dobrze bawiliśmy sie w parku linowym, labiryncie i na torze przeszkód.

Potem kolejką wąskotorową przejechaliśmy do Biskupina. Chwila na obiad i ruszyliśmy zwiedzać rezerwat archeologiczny. Obejrzeliśmy z bliska rekonstrukcje pradziejowych i wczesnośredniowiecznych obiektów. Spotkaliśmy odtwórców dawnego rękodzieła. Zakupiliśmy maaaaasę pamiątek

Ostatnim punktem trasy była katedra w Gnieźnie. Zachwyciła nas swą bogatą historią i niepowtarzalnym wyglądem. Z zapartym tchem wpatrywaliśmy się w Drzwi Gnieźnieńskie, słuchając opowieści pani przewodnik.

Rozśpiewany autokar powrócił krótko po godz. 20stej

Dnia 10 maja uczniowie naszej szkoły pojechali na wycieczkę do Płocka. Najpierw obejrzeli ciekawie zrealizowany spektakl pt. ,,Balladyna" w Teatrze Dramatycznym im. Jerzego Szaniawskiego, a następnie udali się do ogrodu zoologicznego, w którym podczas spaceru podziwiali piękne zwierzęta.

Dnia 12 maja uczniowie klas 3 pojechali na wycieczkę Wenecja - Biskupin. Najpierw odwiedziliśmy Wenecję, w której razem z przewodnikiem zwiedziliśmy Muzeum Kolei Wąskotorowej, będące jednym z największych skansenów poświęconych kolei tego typu w Europie. Uczniowie poznali wszelkie tajniki pracy kolejarza. Zobaczyliśmy również ruiny Zamku Diabła Weneckiego. Dowiedzieliśmy się kim tak naprawdę był. Następnie kolejką wąskotorową pojechaliśmy do Biskupina. Razem z przewodnikiem zwiedzaliśmy słynne na całą Europę Muzeum Archeologiczne, w którym zobaczyliśmy m.in. rekonstrukcje wiosek i osad z epoki kamienia czy okresu wszesnopiastowskiego. Spotkaliśmy odtwórców dawnego rękodzieła. Zachwyciło nas również piękno Jeziora Biskupińskiego. Jednym z założeń wycieczki było ukazanie uczniom kontrastu pomiędzy życiem dzisiejszym a życiem naszych przodków. Była to „żywa lekcja historii”. Wycieczka dostarczyła nam wielu niezapomnianych wrażeń, a to co zobaczyliśmy na długo pozostanie w naszej pamięci.

26 maja dzieci i uczniowie z SF Zasady wybrali się na wycieczkę do Grodu Foluszek za Zbicznem. Podczas wycieczki włożyli średniowieczne stroje, poznali dawne zawody ucząc się lepienia z gliny, używania miecha kowalskiego, władania mieczem czy mielenia ziarna na mąkę. Dziewczynki miały również okazję nauczyć się średniowiecznego tańca.

Dnia 20.06.2023 r. klasy 4a i 4b wraz z opiekunami wybrały się na wycieczkę do Torunia. Piękna pogoda od samego rana sprzyjała zwiedzaniu Starego i Nowego Miasta. Uczniowie zwiedzili również Muzeum Historii w Domu Eskenów, zjedli smaczny obiad, kupili pamiątki a na samym końcu bawili się podczas zespołowych gier laserowych. Myślę iż wycieczkę można zaliczyć do udanych. ​​​​​​​

• ŚWIETO KONSTYTYCJI 3 MAJA

SF Zasady

4 maja dzieci i uczniowie ze SF Zasady wzięli udział w akademii z okazji Święta Konstytucji 3 Maja. O oprawę artystyczną zadbały wychowawczynie klas I-III wraz z uczniami.

​​​​​​​

KLASY I - III

05.05.2023r. odbył się apel z okazji rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 Maja w klasach I-III. Uroczystość rozpoczęła się od wprowadzenia sztandaru szkoły i wysłuchania hymnu państwowego. Uczniowie naszej szkoły zaprezentowali wiersze, pieśni patriotyczne oraz taniec z flagami. Uczniowie klasy IIIa przypomnieli tło historyczne wydarzeń z 1791 r.Tego dnia cała społeczność szkolna pamiętała o odświętnym galowym stroju oraz kotylionach.

KLASY IV - VIII

4 maja uczniowie klas IV - VIII wzięli udział uroczystej akademii z okazji Święta Konstytucji 3 Maja.

W części artystycznej wystąpili uczniowie klasy IVb pod opieką pani Elżbiety Libert - Sternickiej i pana Mariusza Bejgera. O oprawę muzyczną zadbał pan Grzegorz Kowalski i szkolny chór.

• KONKURS LITERACKI

Dnia 19.04.2023 r. odbył się w naszej szkole konkurs literacki ,,Lekturowy zawrót głowy" zorganizowany dla wszystkich uczniów klas ósmych. Ósmoklasiści rozwiązywali zadania sprawdzające ich wiadomości na temat poznanych lektur obowiązkowych.

• Ósmoklasiści w sądzie

Dnia 27 kwietnia 2023. ósmoklasiści wybrali się na wycieczkę do Sądu Rejonowego w Golubiu-Dobrzyniu. Dziękujemy Panu Sędziemu Leszkowi Osińskiemu za przybliżenie specyfiki wykonywania zawodów prawniczych oraz umożliwienie uczestnictwa w zaaranżowanej rozprawie sądowej.

Podczas konkursu z wiedzy o państwie i prawie najlepszymi okazali się: Franciszek Hoga, Nadia Burkwicz oraz Weronika Wojtalewicz. Uczniowie otrzymali piękne dyplomy. Serdecznie gratulujemy!

tekst i zdjecia: p. Karolina Drożdzińska

• Książka moim przyjacielem

Uczniowie klas 1-3 oraz przedszkolaki obchodzili w naszej szkole Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich. Na spotkaniu z bibliotekarzem poznali historię powstania książki, które przedstawił im Pan Nauczanka, rodzina Treflików zaprezentowała zalety czytania książek oraz zapoznali się  z prezentacją multimedialną „ Biblioteka – dobre miejsce dla człowieka”.