• Dzień Dziecka w oddziałach przedszkolnych

Dzieciństwo to czarująca perspektywa, niekończąca się zabawa, radość i doświadczenie. Czas niekończącej się wyobraźni i wielkich podróży.

Dzieci z oddziałów przedszkolnych w dniu swojego święta wybrały się w podróż po pszczelim świecie, w której dowiedziały się wielu ciekawostek dotyczących pszczół i pracy pszczelarza. Z wielkim zainteresowaniem obserwowały pszczoły, a także miały okazję z bliska przyjrzeć się pszczelej królowej. Przedszkolaki próbowały pysznego miodu, a także samodzielnie wykonały przepiękne świece z wosku. Tego dnia również nie zabrakło atrakcji. Były tańce, zabawy i pyszne lody.

Dzień ten upłynął w radosnej atmosferze.

• Dzień Dziecka

DZIEŃ DZIECKA 2022 - fotorelacja cz.1

ORIGAMI

Origami - "składany papier". O sztuce składania papieru pochodzącej z Chin opowiedzieli nam pani Beata Falkowska i pan Łukasz Redlewski. Dzięki ich instrukcjom z kartki papieru wyczarowaliśmy motyle, łódki, żurawie i rybki. Łatwo nie było

DZIEŃ DZIECKA 2022 - fotorelacja cz.2

ROZGRYWKI SPORTOWE

Przygotowane przez pana Artura Kubkowskiego zawody między klasami dostarczyły nam wiele emocjiZ wielkim zaangażowaniem walczyliśmy o kolejne punkty dla naszych drużyn.

DZIEŃ DZIECKA 2022 - fotorelacja cz.3

ZUMBA

Pani Kamila Piekalska przygotowała i poprowadziła dla nas zajęcia taneczne. Nie było łatwo Porządnie się zmęczyliśmy ale i pobawiliśmyNa zakończenie imprezy udało nam się wspólnie zatańczyć belgijkę

DZIEŃ DZIECKA - fotorelacja cz.4

SEANS FILMOWY

Chwilę odpoczynku oraz możliwość zregenerowania sił po intensywnych zajęciach sportowych i tanecznych przyniósł nam seans filmowy.

DZIEŃ DZIECKA 2022 - fotorelacja cz.5

Ostatnim punktem programu było spotkanie na hali sportowej.

Pani Dyrektor złożyła nam życzenia z okazji Dnia Dziecka.

Otrzymaliśmy pamiątkowe dyplomy i certyfikaty.

Na koniec wszyscy zatańczyliśmy belgijkę.

To był dzień pełen wrażeń.

Dziękujemy za moc atrakcji, dziękujemy za słodką niespodziankę!

Jak dobrze być dzieckiem

Już wkrótce obszerna filmowa relacja z tego dnia.

• Wycieczka do Malborka

“W strugach deszczu, ale z czołem podniesionym...”

31.05.2022r. uczniowie klas VI, Va i Vb wyruszyli o poranku do Malborka. Niestety już od poczatku towarzyszyła nam brzydka pogoda i musieliśmy po drodze zmieniać plan wycieczki. Zamiast zabawy w Dinoparku, rozpoczęlismy wyprawę od zwiedzania  z przewodnikami największego Zamku Krzyżackiego w Europie, który przez prawie 150 lat był stolicą państwa zakonnego. Podzieleleni na dwie grupy poznawaliśmy historię zamku.

Po wyczerpującym spacerze pomiędzy strugami deszczu ponownie spróbowaliśmy odwiedzić Dinopark, tym razem skutecznie. Pogoda wyraźnie się poprawiła, a wszyscy uczestnicy wycieczki oddali się zabawom, jakie oferuje to ciekawe miejsce. Każdy mógł wybrać dowolną ilość atrakcji- od spaceru ścieżką edukacyjną wśród dinozaurów, poprzez  seans w kinie 5D, muzeum skamieniałości, karuzele, domek z piernika, chatkę na kurzej łapce, wioskę jaskiniowców, jazdę na dmuchańcach aż po wyczyny w parku linowym. Tu chyba podobało się najbardziej, wszyscy popisali się doskonałą sprawnością, ale bezkonkurencyjny okazał się uczeń klasy 6. Michał Wejerowski.

Wyprawa do malborskiej warowni była wspaniałą i niepowtarzalną lekcją historii, a pobyt w Dinoparku dostarczył mnóstwa rozrywki.

Szybko upłynął również czas w drodze powrotnej do  domu, gdyż, mimo zmęczenia, uczniowie okazali się bardzo radosną  ekipą.

Wkrótce dodamy zdjęcia z wycieczki.

• Z książką przez świat

W piątek 27 maja odbył się apel czytelniczy dotyczący czytelnictwa w roku szkolnym 2021/2022. Uczennice klas szóstych Zosia i Julka przedstawiły swoim kolegom różne ciekawostki o pisarzach oraz książkach. Zapoznano uczniów ze statystyką wypożyczeń w całym roku. Wręczono nagrody za zdobycie tytułu „ Najlepszy czytelnik” dla Barbary Szmycińskiej i Bartka Banaszewskiego, w kategorii klas 1-3 oraz dla Agaty Pniewskiej , w kategorii klas 4-8. Gratulujemy wszystkim nagrodzonym zapału do czytania książek. Na koniec uczniowie mieli możliwość obejrzenia prezentacji o zaletach czytania książek. Apel przygotowała Renata Cieciórska.

• Obiady - czerwiec

Cena za obiady w czerwcu:

• przedszkola oraz klasy IV - VIII - 14 dni x 5,70 zł = 79,80zł
            • klasy I-III - 13 dni x 5,70 zł = 74,10 zł

Wpłat można dokonywać u p. Tomasza Niedośpiała w świetlicy szkolnej od dnia 27.05.2022r.

• Wycieczka dzieci z oddziałów przedszkolnych

Dnia 23 maja 2022 r. dzieci z oddziałów przedszkolnych wybrały się na wycieczkę do Ośrodka Wypoczynkowego w Sitnicy oraz rypińskiego kina "Bałtyk". Trzy godziny niestrudzonych zabaw wśród kolorowych piłeczek, zjeżdżalni, bujaków, wodnego walca, itp. minęło jak krótka chwila. Smaczne lody, kiełbaski grillowane, napoje i wata cukrowa były ekscytującym dopełnieniem pobytu dzieci w/w miejscu. Wszystkie rodzaje zabaw, bezapelacyjnie sprawiły dzieciom wiele radości, zaspokoiły naturalną potrzebę ruchu oraz poprawiły relacje koleżeńskie. Kolejnym punktem wycieczki był seans filmowy, który dla wielu dzieci był pierwszą wizytą w kinie. Posmak przygody został rozbudzony w małych uczestnikach do tego stopnia, że w drodze powrotnej, dzieci dopytywały - "Kiedy pojedziemy jeszcze na wycieczkę?".

Pijemy nektar, jemy ambrozję i  zwiedzamy Olimp.

W  piątek 13 maja wcale nie musi być pechowo. Przekonali się o tym uczniowie klasy Va, którzy, w ramach podsumowania cyklu lekcji języka polskiego o mitach i ich bohaterach, uczestniczyli we wspaniałej, boskiej uczcie.

Zaprezentowali przygotowane przez siebie stroje i atrybuty. Każdy krótko przedstawił się, następnie zasiedliśmy do wielkiego stołu, na którym nie zabrakło boskiego nektaru i ambrozji- dziękujemy rodzicom za wsparcie w tym zakresie:) Przygotowanie kostiumów, rekwizytów oraz atrybutów bogów olimpijskich dostarczyło dużo pozytywnych emocji i wrażeń. Uczniowie wykazali się pomysłowością i twórczym podejściem do tematu.

Stroje bogów, bożków i herosów  zachwycały tak samo jak  romantyczne ruiny starożytnego Olimpu. Wspaniale było przenieść się do świata bogów i poczuć się jak na Olimpie.

Zapraszamy do obejrzenia boskiej galerii...

• Warsztaty pierwszej pomocy przedmedycznej

W dniach 25-29.04.2022r. w naszej szkole odbyły się warsztaty pierwszej pomocy przedmedycznej prowadzone przez panią Alicję Góralską i panią Joannę Jackiewicz.

Warsztaty przeznaczone były dla klas 1-3 Szkoły Podstawowej.

Na samym początku zostało wyjaśnione uczniom na czym polega pierwsza pomoc. Uczniowie dowiedzieli się co to pozycja boczna bezpieczna, co zawiera apteczka, co to defibrylator, w jaki sposób udzielić pierwszej pomocy i jakich informacji udzielić dzwoniąc pod nr 112 lub 999. Panie przygotowały prezentacje multimedialną oraz bajkę edukacyjną. Kolejnym celem warsztatów było przypomnienie poszczególnych numerów alarmowych. Uczniowie inscenizowali różne sytuacje, podawali informację zgodnie z przekazaną im wiedzą.

Na końcu warsztatów panie zademonstrowały resuscytacje oczywiście nie zabrakło chętnych uczniów, którzy mogli również przećwiczyć pierwszą pomoc.

Ty decydujesz, która siła zwycięża. Świat potrzebuje dobra. Bądź zawsze gotowy do niesienia pomocy.

• Zebranie z rodzicami

Informujemy, iż zebranie z rodzicami odbędzie się stacjonarnie 11 maja 2022 r. (środa) o godzinie 16.00.

Sale, w których odbędą się spotkania z wychowawcami

• Klasa 0 a – s. 2 (budynek 51)
            • Klasa 0 b – s. 4 (budynek 51)
            • Klasa 0 c – s. 5 (budynek 51)
            • Klasa 0 d – s. 3 (budynek 51)
            • Klasa I  a –   s. 13 (budynek 51)
            • Klasa I  b –   s. 12 (budynek 51)
            • Klasa II a–  s. 9 (budynek 51)
            • Klasa II b – s. 7 (budynek 51)
            • Klasa III a –  s. 14 (budynek 51)
            • Klasa III b –  s. 10 (budynek 51)
            • Klasa IV a – s. 11 (budynek 51A)
            • Klasa IV b –  s. 11 (budynek 51)
            • Klasa V a –  s. 03 (budynek 51A)
            • Klasa V b –  s. 22 (budynek 51A)
            • Klasa VI – s. 07 (budynek 51A)
            • Klasa VII a –  s. 08 (budynek 51A)
            • Klasa VII b –  s. 15 (budynek 51A)
            • Klasa VII c –  s. 21 (budynek 51A )
            • Klasa VIII a – s. 16 (budynek 51A )
            • Klasa VIII b – s. 23 (budynek 51A)
            • Klasa VIII c –  s. 25 (budynek 51A)

Nauczyciele przedmiotów będą dostępni w pokoju nauczycielskim w budynku 51A do godz. 18.00.

• Wycieczka do Warszawy

4 maja uczniowie klas 8a, 8b i 8c postanowili wyjątkowo wcześnie przyjść do szkoły. Już o 6:00 wszyscy stawili się dzielnie przed budynkiem, by w towarzystwie swoich opiekunów p. Barbary Maciejewskiej, p. Mai Lewandowskiej i p. Mariusza Bejgera wybrać się w podróż do Warszawy.  Zaczęliśmy od wizyty u Króla Jana III w Pałacu w Wilanowie. Podczas wędrówki po komnatach Michał Grochowalski i Dawid Jabłoński mogli poczuć się jak mieszkańcy przepięknej letniej rezydencji. Kolejnym punktem wycieczki był Stadion Narodowy. Tam wraz z sympatyczną panią przewodnik ruszyliśmy trasą „Piłkarskie emocje”. Każdy z nas mógł poczuć się jak jeden z 58 000 widzów zajmując miejsce na trybunach. Część uczniów zasiadła na „ławce rezerwowych”. Zmieniliśmy się również w dziennikarzy w Sali konferencyjnej. Jednak największe emocje były w szatni dla piłkarzy. Niestety nie spotkaliśmy żadnego z kadrowiczów ale mogliśmy dotknąć oryginalnej koszulki reprezentantów Polski w piłce nożnej. Ostatnim punktem naszej wycieczki była wizyta w Warszawskim Zoo. Tam w towarzystwie słoni zjedliśmy przepyszny obiad. Najedzeni oglądaliśmy ciekawe gatunki zwierząt. Największe wrażenie wywarła wizyta w pawilonie bezkręgowców. Nie mogliśmy oderwać wzroku od lemurów i szympansów. Zmęczeni ale zadowoleni wróciliśmy do domu.

• Narodowe Święto Trzeciego Maja

W miniony piatek, czyli juz 29.04. 2022r. w naszej szkole uczciliśmy Narodowe Święto Trzeciego Maja. Wcześniej z każdej klasy IV- VIII zostały wyłonione drużyny składajace się z trzech osób. Wybrani uczniowie reprezentowali swoje klasy wykonując różne zadania.

Zadaniem pierwszej drużyny było wykonanie plakatów. Twórczym pomysłom sprzyjała praca grupowa. Wykorzystując różne techniki plastyczne oraz nieograniczoną  wyobraźnię, przedstawiali swoje skojarzenia zę świętem.

W taki sposób powstały przepiękne, kolorowe prace, które teraz zdobią korytarze szkoły.
            Natomiast druga grupa wzięła udział w zajęciach dotyczących roli konstytucji w życiu obywateli. Pracy nad zadaniami historycznymi towarzyszyła dyskusja na temat tego, czym jest konstytucja.

Najważniejszym elementem obchodów tego świeta był apel na placu przed szkołą, gdzie został odśpiewany Hymn Polski oraz Mazurek Trzeciego Maja. Nad głowami uczniów powiewały biało- czerwone flagi. Było edukacyjnie, a przede wszystkim patriotycznie.

Zapraszamy do obejrzenia:

Narodowe Święto Trzeciego Maja - kliknij

• Wycieczka

Dnia 27 kwietnia uczniowie Szkoły Podstawowej w Świedziebni wybrali się na spektakl teatralny pt. " O wesołym Sindbadzie żeglarzu". Przedstawienie w wykonaniu aktorów Katolickiego Teatru Edukacji z Krakowa odbyło się w Rypińskim Domu Kultury.  Zaaranżowane środki sceniczne wywołały u uczniów zachwyt i entuzjazm.

• Światowy Dzień Ziemi

Od ponad 50 lat 22 kwietnia obchodzimy Światowy Dzień Ziemi. Tegoroczne hasło towarzyszące tym obchodom brzmi "Zainwestuj w naszą planetę". To dobra okazja do refleksji nad aktualną sytuacją naszej planety.

Na znak troski o naszą Ziemię ubraliśmy się na zielono.

W galerii na piętrze można obejrzeć wystawę pod hasłem "Nasze pomysły na recykling".